ISOPARTNER aviserar idag lanseringen av podcasten “Isopartnerpodden” där vi sätter teknisk isolering på agendan.
Prenumerera på podcasten: på YouTube på Spotify
Se episod 1: Podcasten som sätter teknisk isolering på agendan
Se episod 2: Möt Paroc, få lite bakgrund och historia om företaget och människor som arbetar med teknisk isolering. Vi pratar bransch, produkter och lösningar och praktiska hjälpmedel.
Ett ämne och en bransch som många vet lite om
Podcasten "Isopartnerpodden" finns nu tillgänglig på YouTube, Spotify och flera andra kanaler, både i ljud och bild. Programledare är Tomas Hassel som har med sig ankarna Pierre von Sicard och Christian Holm, båda med lång erfarenhet i branschen. På gästlistan hittar vi både aktörer från isoleringsbranschen och välkända producenter av teknisk isolering såsom Paroc, Isover och Armacell.
-Det är viktigt att lyfta och marknadsföra vår bransch och vikten av teknisk isolering som en komponent i den gröna omställningen. Människor utanför vår bransch har väldigt små kunskaper om hur teknisk isolering påverkar vår vardag i bland annat våra hem och på arbetsplatser i allt från energibesparingar, ljud, brand och att människor skadas, säger Tomas.
En viktig bricka i den gröna omställningen
VD för ISOPARTNER, Arne Schultz, hoppas att podden ska bidra till att öka medvetenheten om teknisk isolering och hur viktigt det är för att skapa en hållbar framtid:
– Om vi ska lyckas med det gröna skiftet är teknisk isolering helt avgörande. Få åtgärder minskar CO₂-utsläppen eller energiförbrukningen mer. Om man isolerar en industrianläggning är den återbetald på två år, men effekten på vår planet är mycket större. Jag hoppas att podden kan hjälpa till att sprida detta budskap vidare och göra fler nyfikna på denna viktiga bransch.
Teknisk isolering, mer än bara energieffektivisering
Teknisk isolering är en samlingsnamn/metod för en rad områden där syftet sträcker sig från att spara energi till att dämpa buller, minska skador vid brand, förhindra kondens och rost eller skydda människor och miljö från höga temperaturer. Marknadschefen, Erlend Førsund, är därför inte rädd för att få slut på ämnen att podda om.
– Så länge vi brinner för det vi gör och vet vad vi pratar om, kommer vi att ha tillräckligt med mat för den här podden. Eftersom jag känner mina kollegor saknas varken passion eller kunskap. Vi har en lång lista med ämnen och gäster, som vi ser fram emot att prata med, så det här ska bli spännande, säger Førsund.
Prenumerera på podcasten: på YouTube på Spotify
Få e-post varje gång vi sänder ett nytt avsnitt